©2019 by Ana Insan.

ANA INSAN ACTIVITEITEN

Voor een betrokken samenleving

Dagje uit naar de eftling!

Dankzij de donaties van de fonds Wij Doen Mee hebben wij van stichting Ana Insan een uitje naar de Efteling kunnen organiseren!

Het was een mooie dag en vooral mooi om te zien dat iedereen genoot!

Uitje naar Efteling op 29 julie 2019

wij doen mee logo.png
IMG_20180121_122823 (1).jpg

NEDERLANDSE LESSEN

Je netwerk uitbreiden, een studie volgen of een baan vinden: het kan pas wanneer je de taal spreekt én begrijpt. Onze vrijwilligers zetten zich in om vluchtelingen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de Nederlandse taal. De vluchtelingen krijgen Nederlandse lessen op elke zondag van de week.

ARABISCHE TAAL VOOR DE KINDEREN VAN NIEUWKOMERS

De moedertaal is verbonden aan het land waar je vandaan komt, het zegt iets over wie je bent, je achtergrond, je cultuur. Het is niet goed om kinderen hun identiteit af te nemen, daar wordt niemand gelukkig van. Bovendien is het gebruik van de moedertaal in de klas cruciaal bij het leren van de Nederlandse taal en bij het opdoen van inhoudelijke vakkennis.

MULTICULTURELE DAG

Multiculturele dag samen vieren met stichting divers: Deze dag zal in het teken staan van eten, muziek en spelletjes spelen uit verschillende culturen en natuurlijk veel gezelligheid, waarbij we zonder grenzen met elkaar samenleven. Met mensen van verschillende culturen, nationaliteiten, godsdiensten en eetgewoonten.
Deze dag maakt van ons allemaal een wereldreiziger waarbij traditioneel eten, versnaperingen, exotische drankjes, kleuren, spelletjes en muziek vanuit alle werelddelen.

WERELDKINDERDAG

De 'Internationale Dag van het Kind' (Kinderdag) is een feestdag die in verschillende landen op 1 juni wordt gehouden. In 1954 spraken de Verenigde Naties een aanbeveling uit om een kinderdag ('Universal Children's Day') te houden om hiermee de kinderrechten actueel te houden.
Tijdens deze dag staat alles in het teken van zien, horen, ruiken, proeven en bovenal doen. In Rosmalen kunnen alle kinderen kennis maken met alles wat deze stad jullie te bieden heeft. En dat helemaal gratis! Deze feest wordt georganiseerd door de stichtingen Ana Insan en Mama doet.. Op deze superleuke speelmiddag zamelen we ook geld in voor het goede doel. We willen namelijk de ontheemde oorlogskinderen in Syrië en Irak helpen. Deze kinderen zijn huis, haard en vaak hun ouders kwijtgeraakt door de oorlog met IS. Daarom leven ze op straat. Het leed is erg groot en daarom willen we deze kinderen helpen.

wereld kinderdag.jpg

Kookles

Het is zaterdagmiddag 23 november 2019 en de hal van windkracht 5 te Rosmalen organiseert stichting Ana Insan samen met Crux (kerk groep) kookles en samen eten. Samen Eten bestaat uit een groep Syrische en Irakese statushouders met een grote passie voor lekker koken en een groep van 45 gasten met een grote passie voor lekker eten. De kookles wordt uitgevoerd door 4 Syrisch koks en 10 Nederlandse van de gasten.

Deze activiteit is combinatie van drie doolstellingen kookles-Nederlands taal -integratie. De vluchtelingen de gelegenheid geven om voor een grote groep mensen gerechten uit hun thuisland te kunnen koken, de gasten kennis laten maken met de Arabische keuken en interactie tussen de Arabische koks. Een maatschappelijk initiatief met de nadruk op gezelligheid en lekker eten. Ook gaan de vluchtelingen Nederlandse taal in praktijk leren. De vluchtelingen gaan het bereiden van de maaltijd doen aan de hand van een presentatie in het Nederland, zo kunnen zij de Nederlandse taal in praktijk oefenen en interactie krijgen met hun publiek, en geeft het de vluchtelingen de kans om te netwerken en interactie krijgen met het publiek.

Dankzij de donaties van de Oranje Fonds hebben wij van stichting Ana Insan de kookles workshop kunnen organiseren!

Logo Oranyefonds.jpg

Multicultureledag

Een dag van verzaking tegen racisme en uitwisseling van verschillende culturen, georganiseerd door stichting Ana Insan in samenwerking met Farent op 22-09-2019. Door samen te werken bouwen we een brug van vertrouwen met elkaar. Dit doen we door middel van tolerantie, liefde en respect voor diversiteit, om een betere integratie in de samenleving te kunnen bereiken!